+ Dengan nama Allah +

Dan orang yang sabar kerana mencari keredhaan Tuhannya, mendirikan solat dan menafkahkan sebahagian rezeki yang Kami nafkahkan kepada mereka, secara sembunyi atau terang-terangan, serta menolak kejahatan dengan kebaikan, orang itulah yang mendapat tempat kesudahan yang baik.
Surah Ar-Rad : Ayat-22

Tuesday, April 21, 2009

Puisi Hati.

Senyumlah Hasniza..
Bila hatimu mahu menangis..
Sabarlah Hasniza..
Jangan lagi bersedih hati..
Dongakkan wajahmu Hasniza..
Pandanglah jauh ke hadapan..
Usah lagi dikenang semalam yang sirna.
Belajarlah dari kesilapan lalu.

Bangkitlah Hasniza..
Atur langkah kaki mu.
Maralah Hasniza..
Berlarilah usah berhenti.
Kaki kau yang luka pasti akan sembuh.
Racun atau penawar semua di tanganmu.

Hasniza oh Hasniza.

6 comments:

UkhwAh said...

semangat!!

di sebalik yg pahit pasti
tersembunyi erti kemanisan!

He knows..He knows..

saya sayang akak ^_^

"Hidupnya rajin berusaha tidak pernah berputus asa di dalam kehidupan penuh pancaroba"

p/s: dah cukup 24..lega~~

AsNiza said...

Atul..dh abis tempoh darurat eh...ekekeke...abis tempoh edah, haha!

akak feel so terrible sgt arini, isk2..perasaan bercampur baur..uwaa~

"kenapa Allah tunjukkan aku jalan ini..sedangkan ia terlalu sukar buatku?"

Ya Allah....bantulah aku keluar dari kecelaruan ini~tunjukkanlah aku jalan..permudahkanlah segala urusanku..

Ameen..

siti asmaa ahmad said...

kakak! saya juga mau dedicate puisi buat kakak;

Aku mahu melihat
Matahari itu sentiasa
Mengalirkan cahayanya
dan meresap
Ke dalam jiwamu, hasniza
Semoga
Rama-rama itu
Bisa terbang lagi
Jauh, jauh,
Menikmati bahagia~

Amen~

Kakak, semoga kakak beroleh bahagia selalu~

Sayang kak niza ^_^

AsNiza said...

terima kasih adik2 ku..
korang memang best, sayang bangat sama kamu dong~

matahari itu terlalu jauh...
mana mungkin bisa aku gapai..
dan andai pun aku bisa..
aku pasti musnah!

cukuplah sekadar kau biaskan cahayamu untuk ku..
kehangatanmu menjalar ke seluruh jasadku..
tanpa cahaya itu..
mana mungkin aku menjadi aku..

terima kasih matahariku.
kau memang best~!!

hohoho..sesape yg berkenaan..
dikaulah matahari ku..^_^

Thuaibah said...

I used to see akak selalu OK...dr gaya tulis kt all posts in ILI n here...i used to see u 're ok...mgkn perasaan dalaman je kot akk, luarannay sebenarnya xde lah terjejas sgt=)

p/s: komen ini merujuk kpd PMS jugak=)

AsNiza said...

Thanx for 'seing' me like this..
ekeke..even lot of my friends pun selalu ckp ngn akak..

"awak selalu hepi, ceria, positif"..oh..kantoi rahsia awek muda..^^

and ada gak yg cakap..

"kalau kite kat tempat awak, kite pn tak tau kite bleh tahan ke tidak.."

Hmm..sesungguhnya~ Tuhan berikan dugaan hanya kepada hambaNya yang mampu..

Positif, optimis...^__^