+ Dengan nama Allah +

Dan orang yang sabar kerana mencari keredhaan Tuhannya, mendirikan solat dan menafkahkan sebahagian rezeki yang Kami nafkahkan kepada mereka, secara sembunyi atau terang-terangan, serta menolak kejahatan dengan kebaikan, orang itulah yang mendapat tempat kesudahan yang baik.
Surah Ar-Rad : Ayat-22

Sunday, June 28, 2009

[Moderator] Untuk Kamu..

Assalamualaikum wbt...

Apa khabar sahabat moderator yang dirahmati Allah, semoga semuanya sihat belaka, jasad, iman dan mental juga..tak sabar rasanya, tak lama lagi Ramadhan bakal mengundang..moga kita semua dipanjangkan umur agar berkesempatan menikmatinya..insyaAllah ..^_^

Sahabat..

Alhamdulillah syukur kerana kita masih lagi dikurniakan kesempatan untuk bernafas hingga ke hari ini, dalam keadaan iman dan juga bersyukurlah kerana kita masih lagi dalam suasana harmoni, masih lagi bersama dengan keluarga iLuvislam, masih lagi dalam suasana mesra bersama adik-beradik yang sangat best yakni Forum Team, Alhamdulillah, saya percaya, kebersamaan ini bukanlah suatu yang sia-sia dan kita antara yang beruntung kerana berpeluang mengecapinya. Sekali lagi puji-pujian kepada Allah.

Saya akui, kebelakangan ini, iLuvislam kian pesat membangun..Dengan pertambahan user dari pelbagai lapisan umur, ia kian menjadi suatu cabaran yang bukan mudah untuk kita. Jika tersilap langkah, krew yang 'tua' mungkin tersedak, tercekik dan yang 'muda' mungkin terkena kejutan budaya, jadi saya berharap agar semuanya dpt bersedia dr segi fizikal dan minda, rohani dan jasmani. InsyaAllah semuanya baik2 saja.. ^_^

Pada pendapat saya, antara krew yang paling hebat merasai impak akibat bertambahnya user dari pelbagai golongan adalah, kita.. forum team sendiri. Untuk memuaskan hati makcik berumur 40-an kadang-kadang melukakan hati adik yang berusia 10 tahun. Untuk memuaskan hati user yang educated, berfikiran jauh kadang-kadang melukakan user yang belajar tak jauh..

Jadi, bagaimana yang seharusnya kita lakukan agar kita tidak melukai mana-mana pihak malahan bersikap adil dan saksama kepada semua dan menarik lebih ramai pengunjung untuk menyertai iluvislam terutama mengikuti perbincangan di forum?

Pastinya ia bukanlah suatu tugasan yang mudah dan tidak mampu di lakukan sendirian. Dan untuk melakukannya pastilah memerlukan kesungguhan dan keikhlasan yang sangat tinggi. Ada harga yang perlu di bayar jika kita mahukan hasil yang cemerlang. ^_^

Setiap yang susah pasti jadi mudah jika kita melakukannya secara berkumpulan. Yang berat sama dipikul. Sentiasa komited, sedia bekerjasama dan berlapang dada dalam setiap apa yang dilakukan. Jangan lepas tangan sewenang-wenangnya terhadap amanah yang diberikan tanpa sebab yang kukuh. Dan jangan pula berkira dan berasa hebat jika kita antara mod yang paling banyak membuat kerja.

Jagalah hati agar setiap titik peluh dan detik masa yang digunakan untuk iLuvislam mendapat ganjaran pahala dariNya, insyaAllah..

~When the going gets tough, only the tough gets going~

Teguhkan hati, kuatkan semangat dalam melaksanakan tugas dan amanah, namun suka juga saya tekankan, kita semua masih punyai komitmen lain, terhadap pelajaran, pekerjaan, keluarga dan lain-lain. Jadi, pentingkanlah mana yang lebih penting dari yang penting kerana yang lebih penting itu jauh lebih penting dari yang penting. Harus bijak menentukan prioriti..^_^

Mudah-mudahan, selagi kita bersatu, insyaAllah walau apa jua dugaan melanda, kita akan mampu menempuhinya. Demi ummah melalui iLuvislam.

Together WE make history for Ummah. Moga Allah izinkan, amin..


p/s: saya pernah hantar kat YG mod, mungkin ada yg terlepas pandang, sekali lagi share sini yer.. jazakallah

5 comments:

UkhwAh said...

salam..

terharu baca walaupun yg 2nd tym..
insyaALlah, jika kita ttp bersatu, kita mampu hadapi segala yg mendatang..

semoga hati-hati kita tetap bersatu bersama kasih sayang dan perlindungan ALlah swt..

semangat!semangat!semangat!

Ya Habibi said...

wahh!

kak atul ke nie? =D

semangat! semangat! semangat!!

What's gonna work?? TEAMWORK!!

ngehehe~

~ aman shah ~ said...

wah...
semangat team mod...
camni...
team artikel pun kena semangat laa juga...
tak leh kalah..
huhu....

apa yang penting?
KERJASAMA~~~

wann said...

kullu am wa antum bi khair~

.^_^.

Shauqatul Asrar said...

Alhamdulillah...syukran kak, naik rasa semangat baca entry akak ni..ayuhhh mod semua, kembali semangat buat kerja..

because of what?...i love islam...iluvislam...

* BERES *