+ Dengan nama Allah +

Dan orang yang sabar kerana mencari keredhaan Tuhannya, mendirikan solat dan menafkahkan sebahagian rezeki yang Kami nafkahkan kepada mereka, secara sembunyi atau terang-terangan, serta menolak kejahatan dengan kebaikan, orang itulah yang mendapat tempat kesudahan yang baik.
Surah Ar-Rad : Ayat-22

Friday, May 22, 2009

Mana Lebih Baik?

Tak pernah meeting online..setakat conference ramai-ramai kat YM tu ada laa..tu pun pening, kelam kabut dan melalut..kebanyakan isi adalah menyakat, mengenakan orang dan membuli manusia-manusia lain, haih~ Sekali sekala berkumpul seronok juga. Rapatkan ukhuwah sesama ahli pasukan..^_^

InsyaAllah esok (23 mei) ada meeting online bersama team mate. Agenda dah ada. Setiausaha dah ada. Ustaz untuk tazkirah dan baca doa juga dah ada. Alhamdulillah. Tinggal pengerusi je belum ada. Mulanya rancang lain, tapi, Allah jua penentu segalanya.. pengerusi dah tiada dan tinggal saya terkontang kanting membuat perancangan supaya apa yang di harapkan dapat berjalan lancar, moga Allah izinkan. Mana lebih baik? Lantik orang lain jadi pengerusi dan kena luang masa untuk menjelaskan padanya atau saya sendiri jadi pengerusi? Takpelah, untuk kali ini, saya pegang dulu amanah ini. Moga Allah bantu saya dan mudahkan urusan.

Tiga minggu lepas (kot) saya tetapkn tarikh untuk meeting. Masa tu tak sangka pulak saya akan mula kelas terjermahan pada hari tersebut. Benarlah, kita cuma merancang, Allah jua menentukan. Pada hari tersebut juga saya akan menyertai sahabat krew iLuvislam untuk gathering di karangkraf. Dari pagi hingga hingga tengah hari beraktiviti di Karangkraf, kemudian terus ke KL untuk kelas, saya hanya mampu berdoa agar saya terus di berikan energy dan mood yang baik untuk mesyuarat pada malamnya. InsyaAllah.

Untuk menjimatkan masa..saya merancang untuk memandu sendiri ke Jalan Maharajalela, Kuala Lumpur instead of naik LRT dan Monoreal. Mana lebih baik? Takpe, saya pilih pandu sendiri. Tak pernah memandu sampai ke KL, sendirian pula tuh, haih~ Life must goes on, fasa baru demi fasa baru harus di lalui. Mudah-mudahan selamat pergi dan pulang. Saya hanya mampu berdoa.

Untuk meeting nanti, cadangan awal adalah untuk gunakan Skype, kerana ada mod yang arif mengenainya. Ada pula cadangkan Paltalk dan YM. Mana lebih baik? Takpe, untuk masa ini, kerana masa juga dah suntuk, saya pilih Skype. Moga berjalan lancar. InsyaAllah.

Setiap hari, setiap masa, kita pasti berdepan dengan suatu keadaan yang memerlukan kita agar membuat pilihan. Kanan atau kiri? Itu atau ini? Semuanya terserah kepada kita. Semoga, dalam setiap pilihan yang dibuat, redha Allah sentiasa bersama kita. Mudah-mudahan. Amin.

2 comments:

UkhwAh said...

InsyaALlah..

kita doakan semoga segalanya berjalan dengan baik..

semangat2!!

p/s: takut suara xkeluar!isk3!!

Lisam said...

soalan pertama..
- better diri sendiri yang jadi pengerusi

soalan kedua..
- better pandu sendiri. kalau x, bila lagi nak kenal jalan & merasa kesesakan kat kl nih

soalan ketiga..
- skype. coz we have announce it earlier. n many of us have installed and sign up with that account. instead of me, b4 this i've never dreamnt to have a skype's id. until the day we have decided to use it for this coming meeting

p/s: kalo akak sesat nanti or stuck lam jem smpai mlm, dah leh wat alasan meeting postpond. jadi, malam tu leh sy rehat2...muahahaha