+ Dengan nama Allah +

Dan orang yang sabar kerana mencari keredhaan Tuhannya, mendirikan solat dan menafkahkan sebahagian rezeki yang Kami nafkahkan kepada mereka, secara sembunyi atau terang-terangan, serta menolak kejahatan dengan kebaikan, orang itulah yang mendapat tempat kesudahan yang baik.
Surah Ar-Rad : Ayat-22

Monday, March 23, 2009

Cuti di Langkawi

Alhamdulillah cuti sempena Thaipussam aritu (7feb-9feb) saya bersama housemate ikut akak saya and kwn2 die g langkawi. Kami bertolak mlm jumaat about kul 12 mlm dgn 4 buah kete. abis keje saya tggu nane and dlm kul 9 bertolak umah my sis and kul 12 bru gerak g Kuala Perlis..since ramai kanak2, kami byk kali berhenti, lgpn siang td semuanya kerja..last sekali berhenti solat subuh kt RNR Gurun and smapai jeti kuala perlis about kul 8.30 pg..beli tket kul 10 and smbil2 tggu kitorg bekfast..huhu..selamba je tk mandi..lol

Dlm kul 11 lebih smpai jeti langkawi, tggu kete sewa so dlm kul 12 smpai apartment, kami sewa 2 MPV and sewa di apartment kt Pantai Cenang, TM Apartment..balik apartment kemas and mandi pastu terus kuar g jenjalan..agenda kami arini utk g kereta kabel dan pakaian semua seragam..

Sebelum pegi kereta kabel, kami mkn2 kat mna ntah saya lupa..lol..lepas mkn sempat posing dan main2 kat situ..

Best naik kete kabel smpai ke jambatan gantung: paling tinggi di asia if i am not mistaken, dr sini leh lihat seluruh langkawi..pulau2 dan pantai..best..ini post menarik kami setelah penat beraktiviti:

Abis segala aktiviti, kami blik ke apartment utk bersihkan badan, mndi tukar baju, mlmnya kami keluar dinner dlm kira2 kul 8.30 mlm, makan di restoren nelayan..seafood pelbagai jenis...best~!!! sedap dan menyelerakan, hehe..abis mkn about kul 12, sume penat and balik tdo..

Esoknya pagi2 dlm kul 7.30 kami kuar bekfast kt jeti belakang apartment, mkn nasik lemak ngn milo jer..sudah mkn balik bilik packing and siap2 utk aktiviti island hopping,(jeti belakang apartment jer) sewa satu boat dlm RM480, muat utk 13 dewasa n 8 kanak2..not bad and best..laju membelah lautan. hehe.. destinasi pertama adalah tasik dayang bunting..sewa boat adalah dr kul 9 hingga kul 2 petang..so kt Tasik Dayang Buntig kami ambil masa sejam setengah utk mandi2 and naik bot kayuh..

Selesai mandi2 di tasik dayang bunting, kami ke satu pulau, aktiviti bg burung helang makan, makanan adalah kulit ayam dan byk helang dtg menyambar makanan..since kami g sini dh lewat dlm kul 11 lebih, so helang dh kenyang, tk byk yg menyambar, byk tgk berterbangan dan mungkin sedang tdur kekenyangan atas pokok..huhu..

Sudah bg helang mkn, kami ke satu lg pulau yg cntik..saya tak tau nma pulau ni tapi cantik sgt...pasirnya putih air dia jernih leh tgk ikan..tak lepaskan peluang kami mandi2 lg sini about one hour...walopun matahari dh tinggi, sun burn tk dipedulikan..mandi smbil melayan kanak2..kutip batu karang dan batu..buat castle..best~!!

After that blik apartment mandi dan siap2 diri, pastu kuar lagi utk ke Makam Mahsuri dan Beras Terbakar..walaupn dah sepagi di lautan, masing2 masih ada energy utk berjalan2..dalam Kampung Mahsuri ada muzium dan mcm2..tk jauh dr makam mahsuri ada byk kedai pakaian, aku sempat beli t-shirt utk aku n adik2..juga sehelai baju gown..hak2..btw,ini pose menarik kami di perkampungan mahsuri:

Oh, sebelum g makam mahsuri, kami singgah di beras terbakar..ada kedai2 byk shopping sourvenier utk kwn2 dan byk gak kain batik..murah2 dan lawa2..saya beli utk saya dan mak..ini beras terbakar, jgn tk caya, semangkuk je berasnya..lol

Abis jln2 shopping2 kami pn balik..smpai umah sume penat..relax2 sempat tgk cite ben stiller, the heartbreak kid..abis kul 11 bru kuar cri makan, tho masing2 ngantuk, demi perut yg kelaparan kami kuar cri makanan..huhu..permandangan di langkawi sgt cntik di waltu mlm..ramai mat salleh, byk spa kedai mkn dn mcm2 yg bila malam mmg nmpk sgt cntik di hiasi lampu yg pelbagai..totally berbeza ngn siang hari..klu siang nmpk mcm kmpung nelayan tp mlm rasa mcm kt las vegas..lol..exaggerate..hehe..

Makan simple2 je sebab dh ngantuk..pastu terus balik n tdo..hurmm..memandangkn kami dua buah kete, dan penunjuk jalan selalu blur..sesat adalah kewajipan bagi kami, yg dekat pun jadi jauh duk pusing tmpt sama..sesat...haih..saya relax je..tdo..huhu

Esok pg2 kul 9 kami keluar, dah siap packing sume barang utk blik semenanjung. tp before that g bekfast and sudah bekfast kami g ke pekan kuah..woahh..syurga shopping...byk kedai yg best..apa yg saya sempat beli adalah pinggan mangkuk melanine, set cawan dan kutleri..berat woo byk beli sudu..tk ketinggalan adalah cokelat..erm, saya beli perfume gak..best tul..dp perfume baru hehe..leh ganti white musk saya dah bosan,,kekeke..sudah shopping pekan kuah kmi g ke satu tempat, ntah apa nama tp nma shoping complex tu adalah Idaman Suri..byk gak barang2 murah kt sini specially pinggan mangkuk..mcm2 ada..

Dalam kul 12 kami bertolak ke jeti, ambil boat kul 2.30 if tk silap saya..yeke?ntah..lupa..haha..
smpai jeti kame terpaksa sewa troli n pengangkutnya sekali..RM 20 utk satu troli..byk sgt barang malas nak angkut..sementara tggu feri, kami berkeliaran di jeti..melayan kerenah budak2 mcm anak ayam exactly, lari sana lari sini..haih...

Dlm kul 4 smpai jeti kuala perlis, makan2 sebelum bertolak pulang ke selangor....kerana kepenatan, byk kali berhenti dan kami smpai Kg Melayu Subang dlm kul 1.45am...maka demikianlah kisah percutian kami yg singkat tp di penuhi dgn sebaik mungkin dan menjadi bermakna kpd kami semua..jom..cuti2 malaysia~!! Alhamdulillah, semuanya ada di sini..^^

Unknown said...

sy n kawan2 U akn wt reunion di langkawi xlama lagi...
ur blog here dh bg idea leh g mana n yg paling penting,harga,hehe...
best,best,best,thanks ;p

AsNiza said...

nurul..

amacam, dah g langkawi ke belum?
nnt jgn lupe share, eheh

Unknown said...

xjadi :(
tukar ke fringghi...
sbb ada yg xdpt nk pegi lngkawi...