+ Dengan nama Allah +

Dan orang yang sabar kerana mencari keredhaan Tuhannya, mendirikan solat dan menafkahkan sebahagian rezeki yang Kami nafkahkan kepada mereka, secara sembunyi atau terang-terangan, serta menolak kejahatan dengan kebaikan, orang itulah yang mendapat tempat kesudahan yang baik.
Surah Ar-Rad : Ayat-22

Tuesday, December 15, 2009

Demi Masa

Demi masa, sesungguhnya manusia dalam kerugian..T_T

Cepat betul masa berlalu, pejam celik, sekarang dah 15 disember, lagi 15 hari masuk tahun baru, lagi beberapa hari sambut maal hijrah.. cepat sungguh, tak terkejar rasanya.

Muhasabah diri sendiri, selama hidup berpuluh tahun, banyak mana amal di kumpul, banyak mana maksiat di buat.. astagfirullah.. ntah timbangan mana yang lebih berat? entah jalan mana yang akan dilalui? entah penghujung mana yang akan diakhiri. syurga atau neraka?

Wahai Muhammad, terimalah kami sebagai ummatmu, berikanlah kami syafaatmu, aku takut azab api neraka, tapi aku masih belum layak untuk ke syurga.

Ya Allah, ampunkanlah dosa-dosaku, dosa kedua ibu-bapaku, kasihanilah mereka sebagaimana mereka mengasihani aku sebagaimana mereka mengasihani aku semasa aku masih kecil.

Pagi ke petang, petang ke malam, pantas benar masa berlalu... menanti mati, menanti mati, menanti mati.. mungkin esok atau lusa..

2 comments:

MohdTaufiq said...

yelah salah satu perpatah arab mengatakan masa yg akan datang datang akan semakin hampir, oh bila lah nak siapkan master nie, dah lama dah kan ....

AsNiza said...

erm.. tk tau pepatah apa, tp bunyinya lebih kurang..

yang makin jauh dgn kita adalah hari semalam.. yg makin dekat dgn kita adalah mati..

gud luck for your master, buat leklok ^_^