+ Dengan nama Allah +

Dan orang yang sabar kerana mencari keredhaan Tuhannya, mendirikan solat dan menafkahkan sebahagian rezeki yang Kami nafkahkan kepada mereka, secara sembunyi atau terang-terangan, serta menolak kejahatan dengan kebaikan, orang itulah yang mendapat tempat kesudahan yang baik.
Surah Ar-Rad : Ayat-22

Tuesday, December 29, 2009

Puisi untuk Bulan

Aku dongak ke langit.
Mencari cahaya.
Sang rembulan.
Ke mana kau hilang?
Pergi tanpa kata..
Tinggalkan aku.
Sendiri memendam rasa.


Oh bulan!
Berlagak sombong!
Tidak endahkan aku!
Sendiri bertemankan sepi!
Menuju mati!
Kian mampir.

Aku diam, bisu.
Katupkan mata.
Pejam jangan buka.
Persetankan seru mereka.
Aku bakal mati.

Menarilah!
Berdendanglah!
Usah pedulikan aku.
Jangan menangis.
Aku benci simpati.

Nafas tersekat.
Menyumbat kerongkong.
Menyesak dada.
Perit. Sengsara.
Kian sakit. Terseksa.
Benarkah?
Inikah mati??



Pernah dikongsi di iLuvislam.com ^^

1 comment:

relax said...

wah akak dah maju selangkah

chaiyok chaiyok