+ Dengan nama Allah +

Dan orang yang sabar kerana mencari keredhaan Tuhannya, mendirikan solat dan menafkahkan sebahagian rezeki yang Kami nafkahkan kepada mereka, secara sembunyi atau terang-terangan, serta menolak kejahatan dengan kebaikan, orang itulah yang mendapat tempat kesudahan yang baik.
Surah Ar-Rad : Ayat-22

Wednesday, December 9, 2009

Cinta yang Pudar

Kau melangkah gagah
Senyumanmu terukir di bibir

Aku cuma menoleh kaku
Senyumku tak semanis dulu

Aku tahu kau tahu
Dari sinar mata dan lirik senyumku
Keghairahan makin hilang
Cinta kian pudar dan hambar

Oh Tuhan
Aku berdosa kerana masih di sini
Sedang jiwaku terbang jauh
Berkelana tanpa arah.

Di sini bukan tempatku
Namun kakiku terbelenggu
Harus apa aku lakukan
Berikan aku petunjuk-Mu.

Maafkanlah aku
Kerana tidak mampu menyintai

Dan seharusnya aku pergi
Demi kamu dan juga aku.

+Puisi buat IFP+

No comments: