+ Dengan nama Allah +

Dan orang yang sabar kerana mencari keredhaan Tuhannya, mendirikan solat dan menafkahkan sebahagian rezeki yang Kami nafkahkan kepada mereka, secara sembunyi atau terang-terangan, serta menolak kejahatan dengan kebaikan, orang itulah yang mendapat tempat kesudahan yang baik.
Surah Ar-Rad : Ayat-22

Sunday, October 11, 2009

Ujian Buat Kami

Ya Allah Yang Maha Mendengar, bukan aku tidak mensyukuri anugerah pemberian-Mu, aku sekadar ingin mengadu hanya pada-Mu, kerana hanya Kau yang aku sembah, hanya kepada-Mu aku menyerah diri.

Ya Allah, seharian kami keluar rumah. Dari jam 8.30 pagi berkelana mencari rumah sewa baru. Hingga ke tengah hari mencari tapi tetap juga hampa. Begini perasaan kami mencari rumah baru, agaknya bagaimana perasaan mereka yang tiada tempat untuk bertenduh. Maha Suci Allah, Kau memberi hanya kepada yang Kau inginkan.

Ya Allah, selepas solat asar, kami masih mencari, kali ini kami tuju ke kawasan Jalan Kebun dan sekitar Kota Kemuning. Singgah solat maghrib di surau Pangsapuri Aranda, tapi akhirnya jam 9.30 kami pulang dengan perasaan hampa. Penat. Letih. Lesu.

Ya Allah, kalau Kau izinkan, kami ingin segera berpindah dari sini. Semalam, rumah kami dipecah masuk oleh mereka yang zalim, menganiaya insan lain untuk kepentingan diri sendiri. Dua laptop telah di curi, sedikit duit dan barang kemas lesap. Aku bersyukur kerana laptop milik aku terselamat, walau apa pun, tak mungkin aku mampu tersenyum riang andai sahabatku bersedih hati dan kecewa. Sakit mereka juga sakit aku..

Lebih menakutkan, kami mengsyaki jiran rumah hadapan yang empunya angkara. Dua buah rumah bertentangan dengan rumah kami, keduanya rumah lelaki bujang. Sering mencuri pandang ke arah kami. Aduh..

Beberapa hari sebelum tragedi rompakan, di hadapan rumah kami digantung beg kertas dan bunga mawar merah. Memandangkan kami tidak mengendahkannya, kami pun tidak tahu ada apa di dalamnya. Hinggalah bila polis datang untuk menyiasat..Di buka kotak di dalam beg kertas tersebut, ada surat, kononnya dari lelaki bernama Ezat dari rumah hadapan ingin berkenalan dengan kami. Disertai sekali nombor telefon.

Lebih menyeramkan, ketika kejadian rompakan, pakain dalam ditemui bersepah hingga ke muka pintu depan. Astagifirullah, ya Allah, semoga Kau melindungi kami wahai Tuhan..Kami masih dalam usaha mencari..semoga Kau permudahkan jalan bagi kami Ya Allah..

Amin..

5 comments:

AhmadNizamuddin said...

Assalamu'alaikum....

uiikk...

rumah dimasuki perampok??

patut beria-ria cari rumah baru...

Harap Kas As wa ahlul baituki bersabar...

insyaallah... ada hikmah tersembunyi di sebalik kejadian yang menimpa...

berusahalah dalam mencari kedamaian, insyaallah ada ketenangan...

eh....

tapi la nih mencari ghumah kan? ka mencari si perampok??

insyaallah..diperluaskan jalan dan dipermudahkan segala pekerjaan kalian.....

wallahu a'alam....

ikhwana syuhada said...

semoga keselamatan kak as dan kawa-kawan berada dalam keadaan selamat dan dilindungi Allah. semoga cepat dapat rumah baru... amin .
"akak, hati-hati yer dan jaga diri yer "

iqah_sFa~ said...

ya Allah k'As...bt0l ka??

erk!xknlah k'As nk tpu k0t..

kita sume d0akan supaya Allah beri hidayah kt 0rg tu supaya pulangkan sume barang2 tu...

sabar ya k'As...^_^

iqah_sFa~ said...

jaga diri..jaga iman..jaga aurat..n jaga segalanya...hee~m0ga berada dalam lindunganNya selalu..i'Allah..ameen...

AsNiza said...

Nizamuddin..

amin ya rabbal alamin..
thanx.. tknk carik perampok, nk carik umah baru. rasa tk secure duk situ lg, paling kesian ngn housemate, die semacam trauma..


Ikhwana..

terima kasih dik.. moga doa2mu dimakbulkan, amin..


iqah..

terima kasih sis.. semoga Allah melindungi kami dan kita semua, amin..

cmne skang, dh abis exam dah watpe lak?

iqah pun jaga diri bebaik ye dik..