+ Dengan nama Allah +

Dan orang yang sabar kerana mencari keredhaan Tuhannya, mendirikan solat dan menafkahkan sebahagian rezeki yang Kami nafkahkan kepada mereka, secara sembunyi atau terang-terangan, serta menolak kejahatan dengan kebaikan, orang itulah yang mendapat tempat kesudahan yang baik.
Surah Ar-Rad : Ayat-22

Monday, October 26, 2009

Hidup Mesti Diteruskan

Dengan nama Allah yang menguasai langit dan bumi, yang menghidupkan dan mematikan, yang mengasihi lagi mengasihani. Hanya pada-Mu aku berserah, hanya pada-Mu aku bermohon. Tunjukkanlah aku jalan yang benar wahai Tuhan..

Pertama sekali, saya memohon maaf kepada sahabat pengunjung blog kerana akhir-akhir ini (dan mungkin selama ini juga) saya tidak memberi perkongsian yang bermanfaat untuk kita semua. Entri blog saya penuh dengan keluh kesah, luahan dan omelan, leteran dan bebelan, yang pastinya tiada apa-apa faedah, maafkan saya, sekali lagi saya menyusun sepuluh jari memohon kemaafan dari semua.

Kedua, apa yang saya tulis selalunya datang dari hati dan minda saya. Saya selalunya menulis terus dari hati. Jarang membuat rujukan atau kajian. Apa yang saya fikir maka itulah hasilnya tulisan saya. Jadi, pada siapa yang sering mengikuti blog saya, tidak mustahil mereka dapat membaca kecelaruan yang melanda benak saya, terlalu transparensi dan mudah untuk ditafsirkan. Maka jujur saya mengaku, saya kini ada sedikit masalah yang perlu diselesaikan. Cuma memohon kepada Allah agar terus memberi kekuatan kepada saya untuk dapat terus bertahan.

Kepada semua yang terus menyokong, terima kasih infiniti saya ucapkan, moga Allah memberi ganjaran sebaik-baik ganjaran kepada kalian, moga doa kalian dimakbulka Allah, amin ya rabbal alamin..

InsyaAllah saya yakin dan percaya..

"Allah tidak memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya. Ia mendapat pahala kebaikan yang diusahakannya, dan ia juga menanggung dosa kejahatan yang diusahakannya. (Mereka berdoa dengan berkata):

"Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau mengirakan kami salah jika kami lupa atau kami tersalah. Wahai Tuhan kami ! Janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya. Dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami, dan berilah rahmat kepada kami. Engkaulah Penolong kami; oleh itu, tolonglah kami untuk mencapai kemenangan terhadap kaum-kaum yang kafir".


[Al- Baqarah : Ayat 286]

Allah ada bersama kita, semoga aku tidak lupa pada-Mu.

1 comment:

Suhana Amiril said...

Assalamu'alaikum.

insyaAllah kak..
ujian itu adalah tarbiyah.