+ Dengan nama Allah +

Dan orang yang sabar kerana mencari keredhaan Tuhannya, mendirikan solat dan menafkahkan sebahagian rezeki yang Kami nafkahkan kepada mereka, secara sembunyi atau terang-terangan, serta menolak kejahatan dengan kebaikan, orang itulah yang mendapat tempat kesudahan yang baik.
Surah Ar-Rad : Ayat-22

Thursday, April 5, 2012

Mungkinkah


Hadir cahaya
Menerangi kelam
Menyuluh jalan
Membuang kegelapan

Mengukir makna
Mencatit ceritera
Kisah suka
Tanpa duka



Bisakah?



Mencari
Secebis warna
Seindah pelangi
Penghias alam
Menghibur hati
Menggubah senyum
Mengusir derita



Tuhan



Mengapa sulit
Untuk aku mengerti
Kenyataan hidup
Tak selalunya indah




Note: pagi ini terjumpa puisi ini, yang saya tulis dan selitkan dalam buku tafsir saya. Saya lupa bila saya menulisnya, tapi yang pasti, ada 'peristiwa' di sebaliknya. Apapun, keindahan itu hanya hadir, bila kita mengizinkannya hadir. Berbahagialah

No comments: