+ Dengan nama Allah +

Dan orang yang sabar kerana mencari keredhaan Tuhannya, mendirikan solat dan menafkahkan sebahagian rezeki yang Kami nafkahkan kepada mereka, secara sembunyi atau terang-terangan, serta menolak kejahatan dengan kebaikan, orang itulah yang mendapat tempat kesudahan yang baik.
Surah Ar-Rad : Ayat-22

Monday, January 12, 2009

Israel Guna Bom Kimia?

Laporan: Utusan Malaysia

"Tentera darat, kereta-kereta kebal Israel mara semakin jauh ke dalam Genting Gaza menuju ke bandar utama, memaksa penduduk awam Palestin yang panik melarikan diri.

Lebih 27 lagi rakyat Palestin terbunuh termasuk terkena bom mengandungi fosforus putih yang diharamkan oleh undang-undang antarabangsa.

Human Rights Watch (HRW) bimbang penggunaan bom kimia itu boleh mengakibatkan kesengsaraan lebih dahsyat kepada orang awam Palestin."

Sumber:
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0112&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_01.htm

Akhirnya, apa yang aku takuti memang terbukti, Israel Laknatullah itu ternyata menggunakan senjata/bom yang bukan sahaja mampu membunuh malah dapat memberikan impak yang sangat buruk kepada mangsanya.

Jelas lagi nyata, bukan Hamas semata2 yang menjadi buruan Israel, sesungguhnya mereka mempunyai niat jahat dan busuk, ingin menghapuskan seluruh warga Gaza. Malahan, sebuah lori UN yang membawa bekalan bantuan kepada rakyat Gaza juga turut di bom, masjid, hospital dan sekolah juga tidak terkecuali..Naauzzubillah! Celaka sungguh manusia yang bukan sahaja tidak tahu mensyukuri nikmat dan anugerah Tuhan, malahan angkuh, bongkak dan tiada belas kasihan langsung! Binasalah kau Yahudi musuh kami.

Sehingga semalam, 11 January 2009, angka kematian meningkat sehingga 854 dan mangsa yang cedera melebihi 3650..Innalillahiwainnai ilaihirajiun..1.5 populasi Gaza sepenuhnya terkurung. Kasihanilah mereka..Kecederaan kebanyakanya berpunca daripada letupan yang sangat kuat, dan di percayai Israel using a new type of high explosive called Dime [dense inert metal explosive]. Dan mengikut kesan terbakar kepada mangsa, ada kemungkinan mereka menggunakan fosforus putih. For record-Israel used white phosphorus during its 34-day war against Lebanon's Hezbollah movement in 2006, while the United States used it during the controversial siege of the Iraqi city of Fallujah in 2004.


Sedang angka kematian terus meningkat, Mahmoud Abas masih lagi di Cairo, Mesir (tak tau apa die buat ntah..haih!). Marah betul aku dengan Housni Mubarak dan kesemua boneka2 Arab yang sekadar melihat dan berpeluk tubuh. Aduh..mereka itu saudara kamu, bantulah mereka...Bersatulah semua umat Islam..bantulah, tolong hentikan peperangan ini!


Tuhan, bantulah hamba-hambaMu di Palestine. Binasakanlah musuh-musuh kami.















2 comments:

Jolynn said...

Astaghfirullahal'azim... Mereka sudah gunakan bom kimia? Ini akan menambahkan lagi kerosakan terhadap kesihatan manusia...

Mereka ini sangat tak berhati perut... =(

Anonymous said...

Lagi bahaya klu guna bom biologi-kesan buruk jangka masa panjang..

Mmg benar2 tidak berhati perut, tiada perasaan belas..=(