+ Dengan nama Allah +

Dan orang yang sabar kerana mencari keredhaan Tuhannya, mendirikan solat dan menafkahkan sebahagian rezeki yang Kami nafkahkan kepada mereka, secara sembunyi atau terang-terangan, serta menolak kejahatan dengan kebaikan, orang itulah yang mendapat tempat kesudahan yang baik.
Surah Ar-Rad : Ayat-22

Wednesday, January 7, 2009

Aku Pun Tak Tahu

Saat yang ditakuti itu pasti tiba,
Lalu roh meninggalkan jasad,
Kenyataan yang pasti buat kami,
Makhluk Tuhan yang bernyawa.

Detik ajal pun datang,
Izrail pun segera bertandang,
Tanpa di undang,Tanpa amaran,
Tak siapa tahu.

Bilakah dan bagaimana?
Aku menjawab,
Entah..

Waktunya pasti akan tiba..
Tiada siapa mampu menghalang,
Atau menunda biarpun sesaat,
Mungkin esok atau lusa.

Siapa tahu?
Tiada.
Kecuali Dia.

Pernahkah kau menangis?
Mengitung dosa di masa lalu?
Mengenang ajal mungkin tak lama.

Tidak?

Menangislah..
Pohonlah keampunan..

Kenapa?

Kerana kau tidak tahu,
Bila kau akan di jemput pulang,
Aku jua sama sepertimu,
Aku pun tidak tahu.

WALLAHUA'ALAM.

Nukilan: Aku Sendiri.





No comments: