+ Dengan nama Allah +

Dan orang yang sabar kerana mencari keredhaan Tuhannya, mendirikan solat dan menafkahkan sebahagian rezeki yang Kami nafkahkan kepada mereka, secara sembunyi atau terang-terangan, serta menolak kejahatan dengan kebaikan, orang itulah yang mendapat tempat kesudahan yang baik.
Surah Ar-Rad : Ayat-22

Tuesday, August 24, 2010

Aku Tidak Tahu

Kian lama
Langkah kaki ini
Semakin pincang.

Tarianku juga
Semakin sumbang.

Serba tak kena
Semuanya tak betul

Ya Allah..
Masihkah kuat
Untuk aku terus melangkah?
Masihkah mampu
Untuk aku terus bertahan?

Soalannya..
Sampai bila?

Jawapannya..
Aku pun tidak tahu..

Apa yang aku cari
Apa yang aku mahu
Apa yang aku tunggu
Aku pun tidak tahu

Namun..
Di sudut hatiku
Sedang terluka
Menahan derita
Sengsara
Merana

Oh..
Barangkali
Tuhan sengaja menduga aku
Dan mungkin
Inilah
Anugerah cinta dari-Nya
Buatku
Ataukah juga mungkin
Inilah
Hukuman buatku

Agar kesakitan ini
Menjadi penawar
Penyuci segala dosa

Atau kenapa?
Aku pun tidak tahu

Sungguh
Aku tidak tahu apa-apa
Namun kesakitan ini
Terus mendera aku
Rasanya pedih
Menghiris
Aku derita
Aku sengsara

Oh Tuhan
Aku tahu Kau tahu
Hapuskanlah
Airmataku ini
Kerana Kau Maha Mengetahui

No comments: