+ Dengan nama Allah +

Dan orang yang sabar kerana mencari keredhaan Tuhannya, mendirikan solat dan menafkahkan sebahagian rezeki yang Kami nafkahkan kepada mereka, secara sembunyi atau terang-terangan, serta menolak kejahatan dengan kebaikan, orang itulah yang mendapat tempat kesudahan yang baik.
Surah Ar-Rad : Ayat-22

Wednesday, December 31, 2008

Erti Pengorbanan

Hati aku pedih. luka. hati aku sakit melihat bumi Gaza di hujani peluru..hati aku hiba melihat tanah Palestin merah di simbah darah..tiada kata mampu menggambarkan penderitaan yang dilalui saudara2 ku di bumi Palestin..mayat bergelimpangan..rumah kediaman rosak binasa..anak kecil menangis meminta belas. si isteri merintih hiba kehilangan suami.

hati aku benar2 pedih..bertambah pedih melihat saudara seagamaku di hadapan mata seolah-olah tiada sebarang rasa simpati terhadap penderitaan penduduk Gaza..aduh!tidakkah kamu tahu bahawa saudara seakidah kita sedang mengharung sengsara? tidakkah kamu tahu mereka sedang berdepan dengan maut bila-bila masa saja..tiadakah simpati di hatimu? tiadakah rasa belas? aduh..

di saat aku berkira2 mencipta azam baru sempena menyambut tahun baru..bumi Gaza di lanyak. saat aku sedang bersedih mengenang tragedi tsunami yang baru berlalu 4 tahun..sekali lagi airmata ini tumpah melihat kebinasaan ciptaan Yahudi laknatullah..celakalah engkau musuh Allah..binasalah engkau! aku benci engkau sepenuh hatiku. sungguh.

ada desas..ramai pemuda sanggup menyelinap masuk ke Palestin..demi kecintaan kpd saudara seakidah..walau tanpa peluru dan senjata..namun semangat juang tebal di jiwa, aku menjadi terusik..tersentuh..berbekas di hati ini.

Dan andai sampai masanya..aku ingin berbakti kpd agama ku..banyak dosa yang masih belum aku tebus. dan mungkin dengan cara ini jiwa aku bertambah tenang. jasadku cuma pinjaman. nyawaku milikNya..dunia hanya sementara.

No comments: