+ Dengan nama Allah +

Dan orang yang sabar kerana mencari keredhaan Tuhannya, mendirikan solat dan menafkahkan sebahagian rezeki yang Kami nafkahkan kepada mereka, secara sembunyi atau terang-terangan, serta menolak kejahatan dengan kebaikan, orang itulah yang mendapat tempat kesudahan yang baik.
Surah Ar-Rad : Ayat-22

Tuesday, December 16, 2008

Korban dan Hijrah.

Bismillah..

Sejujurnya, aku masih berat hati untuk berpindah dari blog asal aku nie..http://semut2comel.blog.friendster.com/

Maka atas sebab musabab itu jugalah, aku setia menulis di sana walaupun sebelum itu, blog aku di frenster telah ghaib, lenyap tiba2..maka blog itu adalah blog kedua aku di frenster..

Ya, aku suka menulis dan mungkin bertambah suka kiranya ada orang sudi membaca dan mendapat manfaat darinya, insyaAllah..tapi memandangkan aku cuma ada masa yang sangat terhad, maka aku tak punyai masa untuk make up blog..berbeza dgn blog di frenster, aku cuma perlu pilih layout yg aku berkenan, then terus menulis..jimat masa...kemas dan simple..i love it...tapi masalahnya, frenster selalu buat hal..selalu buli aku..antara kes buli yang telah di lakukan terhadap aku dan mungkin mangsa2 lain adalah:

1) Menghilangkan blog lama aku secara tiba2- tiada back up data.
2) Selalu hang- in maintainance
3) Slow- take time bila aku nak post
4) Susah nak edit- slow
5) Tak boleh masuk gadget2 lain- seperti chatbox(or mybe aku tak reti)
6) Menyusahkan kawan2 frenster aku- Penuhkan inbox derang bila aku update blog
7) dan lain2..

Terlalu banyak sebab utk aku berhijrah...hurm..mmg berat hati untuk berpindah tp sempena hari raya korban yg baru sudah dan juga sempena maal hijrah yang tak lama lagi, maka terpaksalah aku membuat keputusan nekad ini..PINDAH ke blogspot..tawakkaltualallah..semoga bercambah kebaikan dan manfaat darinya. mudah mudahan..

Memandangkan aku sekarang dalam mode berdukacita dan bersedih..terlalu banyak perkara yang sedang bermain2 dalam fikiran aku, banyak benda yang sedang aku fikirkan..fikiran yang agak kusut, tentunya jika aku menulis sekalipun, tidak banyak manfaat yang mampu di cambahkan...sesungguhnya, diam itu lebih baik dari berkata2 dan berkata2 lah jika ianya bermanfaat..so dengan itu, aku memilih untuk berhenti sampai sini saja..

Sebelum berundur, aku nak share lagu nasyid yang sedang aku dengar saat ini..



Insyaf
Munsyid : Rabbani

Munajatku padaMu Tuhan
Ampuni dosa kumasa silam
Sempurnakanlah kehidupanku
Murahkan rezeki dengan nikmat-Mu
Jadikanku hamba bertaqwa
Tiang iman untuk agama
Munajatku padaMu Tuhan
Ampuni dosa sekalian insan
Sempurnakanlah hidup kami
Murahkan rezeki dengan nikmat-Mu
Jadikan kami hamba bertaqwa
Tiang iman untuk agama
Laaillahaillallah
Jauhkan aku dari siksaan
Api neraka yang panas
Membakar manusia ingkar di dunia
Muhammadurrasulullah
Terimalah ku jadi umatmu
Ku pohon syafaat darimu
Beratkan neraca pahala kunanti
Aku aniaya...
Diri sendiri selamanya
Ku tak tertanggung...
Duka dan dosa silamku






Semoga sama2 dapat menghayati..Mudah-mudahan..

2 comments:

nellyberry said...

well, i just love been @ blogspot. but, the only thing i like about wordpress it that i can private some entry, bila mana aku rasa mahu menulis tetapi tidak mahu dibaca umum, itulah gunanya mengprivatekan post.

blog @ friendster? nati semua list of friend baca, malu ^_^

tapi kat wordpress either blogspot pun dah banyak kes blog missing in action. selalulah buat back up.
*reminder for myself jugak*

Anonymous said...

owh..really meh?haiyyaa..tak cuba thats why i tak tau, so mmg like it or not, kena owez ada backup la yer..hurm, thnx for the info..

belum cuba wordpress lagik, mybe i got more time i should try, too..hihi..as for now, selamat tinggal blog @ friendster..i'll gonna miss u my sweet heart..ades.