+ Dengan nama Allah +

Dan orang yang sabar kerana mencari keredhaan Tuhannya, mendirikan solat dan menafkahkan sebahagian rezeki yang Kami nafkahkan kepada mereka, secara sembunyi atau terang-terangan, serta menolak kejahatan dengan kebaikan, orang itulah yang mendapat tempat kesudahan yang baik.
Surah Ar-Rad : Ayat-22

Wednesday, March 17, 2010

Forum Team : Kita NADI iLuvislam.com

[Entri kali ini, istimewa buat sahabat forum team]

Bismillahirrahmanir rahim..

Assalamualaikum wbt..

Apa khabar semuanya, khabar apa hari ini? Semoga hari ini lebih baik dari hari semalam, mudah-mudahan amal ibadat kita juga kian bertambah berkadar lansung dengan bertambahnya usia kita di muka bumi ini, amin...

Sekadar 'singgah' bertanya khabar, lama juga saya 'menyepikan' diri di ruangan YG Mod. Apatah lagi kotak YM setiap moderator untuk bertanya khabar... Maaf beribu-ribu maaf dipinta. Saya menyusun sepuluh jari, mohon ampun dan maaf atas segala kekurangan dan keterlekaan diri ini. Hingga mungkin ada di kalangan sahabat moderator umum rasa terabai, tidak dipedulikan atau dilupakan. Na na na~ Sorry yer.. ;)

Jujurnya, kalian sentiasa dekat dihati, cumanya, kekangan-kekangan tertentu seperti keterbatasan kemudahan internet dan 'mencari ruang untuk diri sendiri' sedikit sebanyak menjadi penghalang. Mana yang buruk saya akui silap saya sendiri dengan izin Allah jua adanya. Sama-sama kita bermohon kepada Ilahi, agar kelemahan ini dapat diatasi dan tidak memudaratkan kita semua di masa hadapan, insyaAllah.

Perkara kedua, saya ingin mengucapkan tahniah, dan terima kasih yang tidak terhingga kepada semua moderator yang selama ini bersusah payah, meluang masa, mengerah keringat, mencetus idea, bersengkang mata demi memastikan forum berjalan lancar. Alhamdulillah. Terima kasih. Jasa kalian semua sangatlah besar dan penuh makna. Sehinggakan secara peribadinya, saya sendiri sukar untuk mencari di mana kesilapan moderator sekarang ini.

Sejujurnya saya kagum dan bangga dengan sikap dan sifat positif yang ditonjolkan dan dipamerkan oleh setiap moderator. Paling membanggakan adalah sikap kerja berpasukan dan saling bantu membantu kalian semua, tidak kira apa jua permasalahan yang timbul. Subhanallah. Kalian semuanya ibarat satu jasad, peka dan prihatin antara satu sama lain, cubit paha kanan, bahu kiri terasa. Eheh~
Semoga tautan hati yang terbina ini berterusan dan dapat diperkukuhkan lagi.. Amin ya rabb..

Sebelum mengundur diri, suka saya ingatkan sahabat yang dirahmati Allah...bahawasanya iLuvislam kian mara ke hadapan. Mungkin ada di antara kita terdetik sejenak di fikiran, "forum kian diabaikan, team event lagi berjasa, ruangan artikel lagi diminati."

Sorry.. itu tak benar, buktinya Presiden iLuvislam sendiri ada turun padang untuk menjawab persoalan user di forum baru-baru ini.. (Terima kasih bos!)

I would like to say, no matter what will happen, we must set in our mind, we are the best and still the best among the rest. Kita team yang terbaik!

Biarlah apa yang jadi di luar sana.. Moga kecintaan kita terhadap forum tidak pernah pudar. Tidak goyah. Moga keikhlasan kita untuk terus berbakti kepada ummah melalui forum tetap kembang mekar berseri-seri tidak pernah layu.

Mereka punyai cara mereka tersendiri dan kita juga ada cara kita yang tersendiri. Semuanya punyai niat dan visi yang sama cuma mungkin caranya agak berbeza. Keep on moving, we are on the right track, insyaAllah, sentiasa bermohon drp Allah... tunjukilah KAMI jalan yang lurus ya rabb..

Believe it or not, belive it.. Kita (forum team) adalah nadi kepada iluvislam.com. Believe it!

Mungkin benar, kita bukan urat leher yang boleh menyebabkan kematian serta merta kpd iluvislam.com andai terputus, tapi jika nadi itu terputus, perlahan-lahan iluvislam.com akan mati juga (Dengan izin Allah).

Jangan biarkan iluvislam.com 'mati' kerana kita. Teruskan bersemangat dalam menuai amal di iluvislam.com. Bangkitkan passionate dan momentum dalam diri masing2 untuk terus memberi kepada ummah melalui iluvislam.

Malaikat kanan dan kiri tidak pernah berehat walau sesaat, setiap detik amalan kita dicatat dan dihimpunkan untuk ditimbang diakhirat kelak. Ini rukun iman yang wajib kita percayai..

Mungkin kita miskin wang, kita tidak kaya dengan harta, tapi ingat hadis nabi..

Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: "Setiap makruf itu sedekah, dan orang yang menunjukkan kepada kebaikan seperti orang yang melakukannya, dan Allah mengasihi orang yang membantu orang yang benar-benar memerlukan pertolongan. " (riwayat al-Bukhari)

Jadi, kita masih boleh bersedekah tenaga, ilmu atau buah fikiran. Bukan semua orang yang berilmu itu kaya tetapi mereka boleh sedekahkan ilmu untuk kebaikan orang lain.

Jangan pula kita lupa bahawa sedekah itu antara pahala yang mampu sampai kepada kita selepas kita mati kelak.

Ini berdasarkan hadis Rasulullah SAW yang bermaksud: "Apabila mati seseorang anak adam, maka terputuslah segala amalannya kecuali tiga perkara: Iaitu sedekah yang berterusan pahalanya, ilmu yang dimanfaatkan dan anak soleh yang mendoakan untuknya." (riwayat Bukhari dan Muslim)

Ayuh sahabat forum! Selagi termampu, kumpullah sebanyak mungkin amal ibadat dan kebaikan. Berhenti memberi alasan, berusahalah mencari penyelesaian.

Moga kita terus bersatu hati, mengembling tenaga, meluang masa bersama forum team, demi ganjaran syurga yang kita idam-idamkan.

Ya Allah ya Tuhan kami, satukanlah hati2 kami yang berhimpun demi menegakkan agama-Mu.

Amin ya rabb..


5 comments:

muhammad naim said...

salam kak as~ nice artikel, :) kira2 luahan hati ek.. apapon Forum TEAM the best,jeles naim tengok.. terus berkhidmat untuk iluvislam.

Muhammad Naim b Abdullah aka budak comey ^_^

Wakil IPT

iera nadira said...

assalamualaikum kak As... =)

saya juga mahu menjadi nadi iLuvislam.com walaupun bukan forum team... :')

AsNiza said...

w'salam naim..

thnx.. erm, more kpd courage to my teammates actually..^^

iera~

of course u r.. tanpa user siapalah kami... teruskan setia bersama iluvislam ya.. =)

UkhwAh said...

Assalamualaikum wbt..

InsyaALlah.
Terima kasih kak atas peringatan.

mudah2an Kekuatan dan Pertolongan ALlah sentiasa menjadi Penuntun dlm meneruskan amanah ini.Aminn!~

Semangat!~

Doc Cinta Muslimah said...

salam wbt kak as..
yosh! sama-sama kita bangunkan forum team..
semangat!semangat!semangat!^_^
p/s: sori atul, pinjam kata-kata atul.. hehe^^