+ Dengan nama Allah +

Dan orang yang sabar kerana mencari keredhaan Tuhannya, mendirikan solat dan menafkahkan sebahagian rezeki yang Kami nafkahkan kepada mereka, secara sembunyi atau terang-terangan, serta menolak kejahatan dengan kebaikan, orang itulah yang mendapat tempat kesudahan yang baik.
Surah Ar-Rad : Ayat-22

Wednesday, May 18, 2011

Prolog.



“Qis.. Kalau aku bulan, kau mau jadi apa?”


“Erm. Biar aku jadi awan hitam. Tutup semua bintang. Biar nanti kau saja yang paling terang di langit!”


“Kejamnya!” Ketawa.


“Fa! Kalau aku jadi pantai?”


“Aku jadi pokok bakau. Supaya ombak tak mampu merubah kau, walau seinci!”


“Wah! Baiknya!” Senyum.


“Kalau aku mati dulu?”


“Qis..”


“Fa..”




2 comments:

hitammanis said...

salam,
bolehkah kak menyambungnya...

"akan terputus hubungan kita di dunia, namun akan ku utuskan doa agar kau akan aman di sisi orang-orang yg beriman"

hehe...saja2.

AsNiza said...

salam wbt hitammanis..

jzkk utk sambungannya.. mantap ya. boleh cuba2 tulis satu entri - nnt akak baca yek.. =)