+ Dengan nama Allah +

Dan orang yang sabar kerana mencari keredhaan Tuhannya, mendirikan solat dan menafkahkan sebahagian rezeki yang Kami nafkahkan kepada mereka, secara sembunyi atau terang-terangan, serta menolak kejahatan dengan kebaikan, orang itulah yang mendapat tempat kesudahan yang baik.
Surah Ar-Rad : Ayat-22

Tuesday, June 8, 2010

Hidup Ini Indah

Subhanallah, Alhamdulillah, Allahuakbar.

Tepat jam 3.32 petang, pada tarikh 5 June 2010, kakak saya selamat melahirkan seorang bayi perempuan yang sangat comel. Setelah beberapa jam di tahan di wad bersalin, Tropicana Medical Centre, akhirnya, kun fayakun, maka pada saat dan masa yang ditetapkan, suara tangisan sang bayi memenuhi ruang bilik. Kakak saya bersalin ditemani suaminya manakala saya bersama emak dan dua orang anak saudara (anak-anak kakak saya) menanti di luar bilik bersalin.

Telinga emak cepat saja menangkap suara tangisan, ada titik jernih mengalir dari kelopak mata emak, syukur semuanya selamat dan bahagia, keluarga kami bertambah lagi. Alya dan Ashraf lebih-lebih lagi. Gembira bukan kepalang. Dapat adik baru.

Setelah lebih kurang setengah jam, kami dibenarkan melihat bayi. Subhanallah, indahnya ciptaan Ilahi. Bayi yang suci jernih, tanpa sebarang dosa dan noda. Ibarat kain putih yang kini tersedia siap untuk dicorakkan dan diwarnakan. Lahir dalam dunia yang penuh pancaroba, pelbagai godaan dan ujian menanti di hadapan, namun saya berharap dan mendoakan, moga dia menjadi anak yang solehah. Membahagiakan kedua ibu bapanya dan kami sekeluarga. Dialah penyeri. Moga rahmat Allah sentiasa mengiringi kami.

Tidak lama kemudian, saya dan emak dibenarkan bertemu kakak. Pelik juga rasanya, baru beberapa jam yang lepas, di dalam perutnya ada satu nyawa dan satu jasad lain, kini ia sudah tiada. Beberapa jam yang lepas, saya cuma ada dua orang anak saudara, kini jadi tiga. Baru beberapa jam yang lepas bayi itu tiada, kini dia di hadapan mata, dan dia lahir dari perut kakak saya. Janggal perasaan itu. Betapa hebatnya ciptaan Allah. Tiada apa yang mustahil bagi-Nya. Dan saya bersyukur kepada Allah, atas segalanya.

Hidup ini sungguh indah. Kita benar-benar punyai banyak sebab untuk gembira dan bahagia. Jangan bersedih, berbahagialah. Life is beautiful, and wonderful. :)

Alhamdulillah, terima kasih ALlah

No comments: