+ Dengan nama Allah +

Dan orang yang sabar kerana mencari keredhaan Tuhannya, mendirikan solat dan menafkahkan sebahagian rezeki yang Kami nafkahkan kepada mereka, secara sembunyi atau terang-terangan, serta menolak kejahatan dengan kebaikan, orang itulah yang mendapat tempat kesudahan yang baik.
Surah Ar-Rad : Ayat-22

Saturday, February 6, 2010

Terima Kasih Allah

Alhamdulillah, Tuhan sedang menduga saya, mungkin sebagai tanda kasih-Nya kepada saya, agar saya lebih mendekatkan diri kepada-Nya. Barangkali, selama tiga tahun kebelakangan ini, hidup saya mendatar, semuanya mudah dan senang untuk saya peroleh, barangkali, selama ini saya alpa dan leka, terlalai dan terkhilaf. Kali ini, peringatan Allah cukup jelas buat saya.

"Stop playing safe!"

"Work harder, move on!"

Saya percaya Allah sayangkan saya. Tanpa kasih dan sayang-Nya, siapalah saya, lemahlah saya. Saya percaya, Allah sentiasa ada untuk saya. Saya percaya, Allah ada rancangan-Nya yang lebih baik untuk saya. InsyaALlah, alhamdulillah, saya akan sentiasa bersangka baik dengan Allah. Mudah-mudahan, ujian kali ini membuatkan saya lebih mendekati Allah, minta dijauhi, jauhkanlah diri ini dari sikap putus asa. Buruk sangka dan lemah.

Allahu Allah..

Masa terus berjalan.. detik demi detik, hari demi hari... Saya kini berlumba dengan masa! Berikan aku kekuatan ya Allah, tunjukkanlah aku jalan, permudahkanlah urusanku.

Ada masanya, bila kita buntu, tidak tahu mahu ke kanan, atau ke kiri, maka berserahlah kepada ALlah, mohon petunjuk dan perlindungan dari Allah, Ya Allah, moga-moga, cukuplah Engkau bagiku ya Allah, moga-moga, aku tidak perlu mengharapkan sesiapa melainkan Engkau Ya Allah. Engkau Yang Maha Berkuasa. Cukuplah Engkau sebagai penolongku.

Hidup mesti diteruskan, dengan semangat. Sokmo2! Jangan mengalah, jangan kalah, jangan jadi orang yang lemah.

Sudah lama saya tertidur, terima kasih kepada dia yang mengejutkan saya dari tidur yang panjang, terima kasih Tuhan.. Segalanya, aku terima, baik atau buruk, semuanya dari Engkau, tiada apa pun yang terjadi di dunia ini, tanpa izin-Mu. Engkau Maha Berkuasa.

Tidak masuk syurga bagi mereka yang tidak pernah di uji. Allahu Allah. Aku rindukan syurga-Mu.

Kepada sahabat-sahabat sekalian, doakan saya ya, semoga mendapat jalan penyelesaian, semoga dipermudahkan urusan. InsyaAllah, moga Tuhan makbulkan doa kita semua. Amin ya rabb..

Terima kasih Allah, segalanya ku terima. ^_^