+ Dengan nama Allah +

Dan orang yang sabar kerana mencari keredhaan Tuhannya, mendirikan solat dan menafkahkan sebahagian rezeki yang Kami nafkahkan kepada mereka, secara sembunyi atau terang-terangan, serta menolak kejahatan dengan kebaikan, orang itulah yang mendapat tempat kesudahan yang baik.
Surah Ar-Rad : Ayat-22

Thursday, November 5, 2009

Pak Menteri!! Lagu Mende Ni????

Hilang kisah nak sambung cerita Bukan Siti Khadijah kerana mala mini ada kisah lain yang lebih hangat yang ingin saya kongsikan. Mungkin, lebih kepada luahan ketidakpuasan hati.

Kantoikan diri, pulang dari kerja kira-kira jam 6.45 petang tadi, sambil memandu saya on radio inggeris kegemaran saya, jika dalam mood ingin mendengar lagu inggeris yakni fly.fm. Dj bertugas petang itu sama seperti biasa.

Jarak dari rumah saya ke tempat kerja tidak lebih 3 km, jadi berapa lagulah sangat yang sempat saya dengar, sambil-sambil diselit dengan celoteh dj, iklan dan laporan trafik, untung-untung Cuma satu lagu.

Saya tidak pasti samada saya insan 'terpilih yang bertuah', kebetulan itu kali pertama lagu itu disiarkan, saya salah seorang pendengarnya. Atau mungkin lebih teruk sekiranya lagu itu sememangnya ‘hot’ dan sering diputarkan, saya juga tidak pasti kerana jarang dengar radio. Wallahua’alam.

Mendengar lagu itu, walaupun saya bukanlah hebat sangat berbahasa inggeris, sedikit sebanyak saya dapat menangkap bait-bait lagu yang dinyanyikan. What the hal? I’m shock! Mann..

Siapa mahu jawab?

Kenapa lagu ini boleh ‘lepas’ dan diputarkan di corong radio? Tiada pihak yang menapis ke? Kalau sekadar kat internet ia dimainkan, atau di download, itu cerita lain, tapi ini berbeza. Lagu ‘sedasyat’ itu disiarkan oleh stesen radio yang mempunyai ramai pendengar pelbagai lapisan umur. Susah untuk saya terima!

Pak menteri, siapa mahu jawab? Tiada peraturan atau undang-undang menapis lagukah di Malaysia ini?

Mana sensiviti kamu? Wahai DJ, wahai penerbit, wahai bos stesen radio, wahai semua yang terlibat, apa korang takleh fikir mende2 ‘remeh’ camni ke? Isk.. marahnya!

Tiba di rumah, saya menggunakan khidmat pakcik google untuk dapatkan lirik penuh lagu tersebut, cuba kalian nilaikan sendiri.

Wallahua’alam.


Pitbull's "Room Service."

Seriously, he sounds like he didn't make it past 5th grade. I feel embarrassed everytime I hear this song.
It's a big stinky pile of doo-doo.
Here's the lyrics.
I want everybody to stop what they're doing. Now if you know you're with somebody you're gonna take the hotel room tonight, make some noise...
Meet me at the hotel room [x4]


Forget about your boyfriend and meet me at the hotel room, you can bring your girlfriends and meet me at the hotel room. [x2]
We at the hotel, motel, holiday inn. [x4]

she like that freaky stuff
2 and the O, 1 in the eye,
that kinkee stuff, you nasty,
but I like your type
and like T.I. it's whatever you like.
Bring your girls,
it's whatever tonight,
your man just left,
i'm the plumber tonight,
let me check your pipes,
oh, you're the healthy type.
Well, here goes some egg whites.
Now gimme that sweet, that nasty gooshy stuff,
let me tell you what we gon' do.
2 + 2, i'm gonna undress you.
Then we're gonna go 3 and 3 you gon' undress me.
Then we're gon' go 4 and 4,
we gon' freak some more, but first!


Forget about your boyfriend and meet me at the hotel room, you can bring your girlfriends and meet me at the hotel room. [x2]
We at the hotel, motel, holiday inn. [x4]

after party in hotel lobby,
then we off to the room like voom,
with them fingers in yo mouth or open up yo blouse,
and pull that g-sting down south (ouhh)
OK shawty, 1's company, 2's a crowd, and 3's a party.
if your girl ain't with it, I got somebody,
and by nature she's naughty.
Now gimme that sweet, that nasty gooshy stuff.
Ima tell you what we gon' do,
2 + 2, i'm gon' undress you.
Then we gon' go 3 and 3, you gon' undress me.
Then we gonna go 4 and 4, we gon' freak some more! But first...


Forget about your boyfriend and meet me at the hotel room, you can bring your girlfriends and meet me at the hotel room. [x2]
We at the hotel, motel, holiday inn. [x4]

No comments: