+ Dengan nama Allah +

Dan orang yang sabar kerana mencari keredhaan Tuhannya, mendirikan solat dan menafkahkan sebahagian rezeki yang Kami nafkahkan kepada mereka, secara sembunyi atau terang-terangan, serta menolak kejahatan dengan kebaikan, orang itulah yang mendapat tempat kesudahan yang baik.
Surah Ar-Rad : Ayat-22

Tuesday, February 17, 2009

Wahai Mimpi Ngeri

Semalam,
Aku bermimpi lagi..
Mimpi yang sama,
Watak yang sama,
Lalu aku menangis..
Resah, gelisah, sedih dan pedih.

Wahai mimpi yang ngeri,
Berhentilah menghantuiku,
Jangan kau lemahkan semangatku,
Jangan kau patahkan kudratku.

Wahai mimpi yang ngeri,
Cukuplah mengejarku,
Langkahku masih jauh,
Anganku masih banyak,
Cita-citaku masih tidak kesampaian.

Wahai mimpi yang ngeri,
Janganlah kau ikat kakiku,
Aku ingin berlari mengejar impian,
Usahlah kau menghalang!

Wahai mimpi yang ngeri..
Pergilah pergi jauh..
Jangan kau datang lagi..
Usah kau jelma lagi..

Wahai mimpi yang ngeri..
Aku kini membina hidup baru..
Menjadi insan baru tanpamu..
Pergilah kau pergi jauh..
Aku ingin bebas tanpa kau!
Bebas tanpa bayanganmu..

Aku adalah aku..
Hidupku milikku dan Dia..
Akan ku kemudikan bahtera kehidupanku..
Terbaik yang aku mampu..
Dengan izin Tuhan..
Aku teruskan langkah..
Mengutip sisa-sisa kekuatan..
Mencari sebuah destinasi..

Dengan izin Tuhan..
Aku teruskan langkah..
Membina sebuah kehidupan..
Bebas tanpa mimpi ngeri.

Nukilan: Aku Sendiri @ Princess Ibrahim

No comments: