+ Dengan nama Allah +

Dan orang yang sabar kerana mencari keredhaan Tuhannya, mendirikan solat dan menafkahkan sebahagian rezeki yang Kami nafkahkan kepada mereka, secara sembunyi atau terang-terangan, serta menolak kejahatan dengan kebaikan, orang itulah yang mendapat tempat kesudahan yang baik.
Surah Ar-Rad : Ayat-22

Monday, September 20, 2010

Duka Seorang Pendosa

Malam itu malam yang biasa.
Sepi seperti sentiasa.
Tanpa suara tanpa kata.
Sendirian aku menghitung dosa.

Di situ aku duduk bersimpuh.
Menadah ke dua tangan menatap jauh.
Airmataku berguguran mengalir jatuh.
Menginsafi diri tak kenal erti jenuh.

Oh Tuhanku yang Maha Esa.
Aku hamba-Mu yang hina.
Sering lupa, selalu alpa.
Tak pernah jemu membuat dosa.

Wahai Tuhan yang Maha Pengasih.
Apakah aku insan terpilih?
Pernah jatuh kembali bertatih.
Akankah bahagia sesudah bersedih?

Wahai Tuhan yang Maha Agung?
Rahmat-Mu luas memayung.

Hanya ampunan-Mu aku dambakan.
Hanya redha-Mu aku harapkan.

Pipi basah disirami airmata.
Duka sengsara seorang pendosa.
Mengharap ampunan dari Yang Esa.
Moga dikasihi dikurniakan redha.

Oh Tuhanku Allah.
Hanya Kau yang aku sembah.
Hanya pada-Mu aku berserah.

Wahai Tuhan.
Kurniakanlah aku ampunan.
Biar ringan segala beban.









No comments: