+ Dengan nama Allah +

Dan orang yang sabar kerana mencari keredhaan Tuhannya, mendirikan solat dan menafkahkan sebahagian rezeki yang Kami nafkahkan kepada mereka, secara sembunyi atau terang-terangan, serta menolak kejahatan dengan kebaikan, orang itulah yang mendapat tempat kesudahan yang baik.
Surah Ar-Rad : Ayat-22

Tuesday, October 18, 2011

Siapa Peduli?

Sendirian aku melangkah
Dalam gelap pekat malam
Dunia bagai musuhku
Melata tak siapa peduli

Langkah terus ku atur
Biarpun tanpa arah tiada tujuan
Entah di mana destinasi diri
Tanpa cahaya aku penasaran

Aku masih berkelana
Mencari suatu kepastian
Ke mana arah harus ku tuju
Aku kesesatan siapa peduli?

Oh!
Mengapa aku begini?
Siapa sebenarnya aku?
Untuk apa aku di sini?

Oh Tuhan!
Tak mampu aku gambarkan
Bagaimanakah aku tanpa-Mu

Oh Tuhan!
Sungguh aku bersyukur
Kerana aku ada Kamu
Biarpun seluruh dunia membenci
Aku tahu.
Aku punya Kamu.

Aku tak pernah sendiri
Kerana aku punya Kamu.
Tuhanku.

"Dan Allah mengeluarkan kamu dari perut ibumu dalam keadaan tidak mengetahui sesuatu pun, dan Dia memberi kamu pendengaran, penglihatan dan hati, agar kamu bersyukur." (An-Nahl : 78)




No comments: