+ Dengan nama Allah +

Dan orang yang sabar kerana mencari keredhaan Tuhannya, mendirikan solat dan menafkahkan sebahagian rezeki yang Kami nafkahkan kepada mereka, secara sembunyi atau terang-terangan, serta menolak kejahatan dengan kebaikan, orang itulah yang mendapat tempat kesudahan yang baik.
Surah Ar-Rad : Ayat-22

Friday, March 23, 2012

Dengan Nama Mu Ku Pohon

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Segala puji bagi Allah, Tuhan sekalian alam.. Dengan nama-Mu ya ALLAH, aku memohon..

Ya Allah.. Ya Muntaqim, jangan Kau siksa aku atas segala dosa yang pernah aku lakukan. Samada sengaja ataupun tidak. Besar ataupun kecil. Ya Hakam, jangan Kau hukum aku dengan hukuman yang tidak mampu aku galas. Ya Khafidh, janganlah Kau biarkan aku terhina di dunia dan di akhirat...

Ya Wadud, Engkaulah yang Maha Pencinta berikanlah aku cinta agar aku dapat mencintai-Mu dengan sepenuh hatiku dan cintailah aku.. Ya Ghofur, hanya Engkau yg maha pengampun, ampunilah aku yang telah banyak berdosa pada-Mu. Ya 'afuww, maafkanlah aku. Tanpa kemaafan dari-Mu sungguh aku tergolong dalam golongan yang rugi..

Ya Muqtasir, tentukanlah aku kesudahan yang baik. Matikanlah aku dalam keadaan husnul khatimah. Ya Nur, berikanlah aku cahaya hidayah-Mu, keluarkanlah aku dari kegelapan. Ya Haadi, berikanlah aku petunjuk-Mu agar aku tidak tersesat dan terus menzalimi diri sendiri. 

Ya Qobidh, janganlah Kau sempitkan aku. Ya Hasib, cukupkanlah aku. Ya Basith, lapangkanlah hidupku jangan sampai aku meminta-minta selain daripada Engkau. Ya Wahhab, berikanlah aku sebaik-baik anugerah dari sisi Mu. Hanya pada-Mu tempat ku berserah diri dan tempat aku memohon pertolongan.

Ya Waliy, lindungilah aku daripada maksiat dan azab api neraka. Ya Sami' dengarlah permintaan-permintaanku ini. Engkaulah Ar Rahman, Ar Rahim, Al Malik. Al Malikul Mulk. Ya Dzal jalalil wal ikram. Ya Mujib, makbulkanlah doa-doa ku

No comments: