+ Dengan nama Allah +

Dan orang yang sabar kerana mencari keredhaan Tuhannya, mendirikan solat dan menafkahkan sebahagian rezeki yang Kami nafkahkan kepada mereka, secara sembunyi atau terang-terangan, serta menolak kejahatan dengan kebaikan, orang itulah yang mendapat tempat kesudahan yang baik.
Surah Ar-Rad : Ayat-22

Tuesday, October 5, 2010

Doa-doa Nabi Musa [Al-Qasas]

Sesungguhnya Al-Quran adalah seindah-indah anugerah dari-Nya... Firman Allah SWT:


"Dan sungguh, (Al-Quran) itu benar-benar menjadi petunjuk dan rahmat bagi orang-orang yang beriman."

Surah An-Naml : Ayat 77



Kali ini suka saya kongsikan beberapa doa, yang di ambil dari Surah Al-Qasas.. Moga-moga kita sama-sama peroleh manfaat darinya, InsyaAllah..

Bismillahirrahmanirrahim....

‎"Ya Tuhanku, sesungguhnya aku telah menzalimi diriku sendiri, maka ampunilah aku."

Surah Al-Qasas : Ayat 16


‎"Ya Tuhanku, selamatkanlah aku dari orang-orang yang zalim."

Surah Al-Qasas : Ayat 21


"Mudah-mudahan Tuhanku memimpin aku ke jalan yang benar."

Surah Al-Qasas : Ayat 22


"Ya Tuhanku, sesungguhnya aku sangat memerlukan sesuatu kebaikan (rezeki) yang Engkau turunkan kepadaku."

Surah Al-Qasas : Ayat 24


Banyak-banyakkan berdoa dan memohon daripada-Nya. Sesungguhnya hanya pada Dia kita berserah diri dan hanya kepada-Nya jualah seharusnya, kita memohon pertolongan dengan penuh keyakinan.

Bukankah Dia yg memperkenankan doa org yg dlm kesulitan apabila dia berdoa kepada-Nya, dan menghilangkan kesusahan, dan menjadikan kamu (manusia) sebagai khalifah (pempimpin) di bumi? Apakah disamping Allah ada tuhan yang lain? Sedikit sekali nikmat Allah yang kamu ingat.

[An-Naml:62]

No comments: