+ Dengan nama Allah +

Dan orang yang sabar kerana mencari keredhaan Tuhannya, mendirikan solat dan menafkahkan sebahagian rezeki yang Kami nafkahkan kepada mereka, secara sembunyi atau terang-terangan, serta menolak kejahatan dengan kebaikan, orang itulah yang mendapat tempat kesudahan yang baik.
Surah Ar-Rad : Ayat-22

Thursday, April 22, 2010

Janji Dia

Dimulai dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..

Demi waktu matahari sepenggalah naik, dan demi malam apabila sunyi..Tuhanmu tiada meninggalkanmu dan tiada pula benci kepadamu...dan sesungguhnya akhir itu lebih baik bagimu dari permulaan...
[Surah Ad-Dhuha: 1-4]

Kerana sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan. Sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan.
[ Surah Al-Insyirah: 5-6]


Sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dalam bentuk yang sebaik-baiknya (dan berkelengkapan sesuai dengan keadaannya).
[Surah At-Tin : 4]

Sesungguhnya orang-orang yang beriman dan beramal soleh, mereka itulah sebaik-baik makhluk. Balasan mereka di sisi Tuhannya ialah syurga Adn (tempat tinggal yang tetap), yang mengalir di bawahnya beberapa sungai; kekalah mereka di dalamnya selama-lamanya; Allah reda akan mereka dan merekapun reda (serta bersyukur) akan nikmat pemberianNya. Balasan yang demikian itu untuk orang-orang yang takut (melanggar perintah) Tuhannya.
[Surah Al-Bayyinah: 7-8]


Maha suci Allah. Segala puji dan syukur pada Ilahi, Allah Tuhan sekalian alam. Pemilik langit dan bumi. Tidak pernah tidur walau sesaat. Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Yang memulakan dan mengakhirkan. Allah Maha Besar. Tiada Tuhan yang disembah melainkan Allah.

Sahabat, bergembiralah, berbahagialah, Allah sentiasa ada bersama kita.. Jangan bersedih kepada mereka yang tengah bersedih.. Jangan gundah gulana kepada mereka yang tengah resah.. Jangan takut kepada mereka yang dalam ketakutan.. Allah kan ada.. =).

Allah berfirman, sesudah kesulitan, ada kemudahan. Oleh itu janganlah kita mudah berputus asa, jangan mengalah, bangkitlah, berusahalah. Allah sudah berjanji dan Dia tidak pernah mungkir janji.

Ayuh, jadilah sebaik-baik manusia, agar syurga menjadi destinasi kita. InsyaAllah, amin..



No comments: