+ Dengan nama Allah +

Dan orang yang sabar kerana mencari keredhaan Tuhannya, mendirikan solat dan menafkahkan sebahagian rezeki yang Kami nafkahkan kepada mereka, secara sembunyi atau terang-terangan, serta menolak kejahatan dengan kebaikan, orang itulah yang mendapat tempat kesudahan yang baik.
Surah Ar-Rad : Ayat-22

Tuesday, November 3, 2009

Apa yang Sensasi?

Assalamualaikum wbt..

Apa khabar semuanya, semoga baik-baik belaka, sihat jasad, sihat iman, insyaAllah.

Pertama sekali saya memohon jutaan maaf kerana kebelakangan ini tidak mempunyai kesempatan waktu untuk diluangkan di blog ini. Mohon maaf atas kelemahan saya ini. ^_^

Dalam masa seminggu kebelakangan ini, pelbagai perkara sudah terjadi. Sedar atau tidak, kita sudah mencecah masuk ke bulan November, bermakna, lebih kurang dua bulan saja lagi kita akan menginjak ke tahun baru, tahun 2010, insyaAllah jika usia kita dan bumi ini masih ada.

Jika minggu lepas negara kita dihebohkan dengan isu 'pertelingkahan' antara pemimpin-pemimpin PAS, perselisihan faham dan campur tangan pihak-pihak tertentu, kemudian timbul pula isu perlantikan DR MAZA sebagai YDP YADIM dan semalam, kita sekali lagi dikejutkan dengan berita sensasi, yakni DR MAZA di tangkap oleh JAIS kemudian dilepaskan semula selepas beberapa jam berikutnya.

Saya bukan ahli yang layak untuk berbicara mengenai TGNA atau DR MAZA, maka saya memilih untuk tidak membincangkan isu tersebut. Maaf.

Cuma pendapat saya, wartawan atau orang media, memang memerlukan isu yang hangat untuk dijadikan bahan cerita, tanpa 'isu hangat', hambarlah akhbar/berita yang ingin dilaporkan, jadi, tahniah saya ucapkan kepada mereka yang berkenaan. Yang secara terang mendapat 'untung' dan dalam diam mendapat 'hasil'. Tahniah.

Sempitkan skop, kenapa saya jarang meluang masa di 'alam maya'.

Alhamdulillah, Ahad yang lepas kami selamat berpindah ke rumah baru. Masih di kawasan yang sama cuma berbeza apartment. Mengangkut barang, turun naik dari tingkat 5 rumah lama kemudian masukkan ke lori, seterusnya ke rumah baru 3 tingkat, Allah hu Allah, sakit juga lah segala urat dan sendi.. Walau apapun, syukur kerana semuanya selamat dan syukur kerana ada yang sudi membantu, alhamdulillah. ^_^

Malam sebelumnya, kami mengadakan majlis solat hajat di rumah baru. Jemputan beberapa orang sahaja kerana kekangan-kekangan tertentu, apa pun, syukur ke hadrat Ilahi kerana semuanya berjalan dengan baik, terima kasih juga kepada sahabat-sahabat yang sudi datang. Moga Allah merahmati kita semua. Amin.

Satu lagi 'berita gembira', rumah baru saya tiada liputan wimax. Khilaf saya sendiri kerana tidak periksa terlebih dahulu. Apa pun saya percaya, pasti ada hikmah yang tersembunyi, saya positif dan optimis.

Sementara waktu saya tidak mampu online sewenangnya, insyaAllah, saya akan mencari ikhtiar agar dapat kembali melayari internet ketika berada di rumah, doakan saya ya. ^__^

Jazakallah.

Jaga diri dan iman baik-baik.

Wassalam.

No comments: