+ Dengan nama Allah +

Dan orang yang sabar kerana mencari keredhaan Tuhannya, mendirikan solat dan menafkahkan sebahagian rezeki yang Kami nafkahkan kepada mereka, secara sembunyi atau terang-terangan, serta menolak kejahatan dengan kebaikan, orang itulah yang mendapat tempat kesudahan yang baik.
Surah Ar-Rad : Ayat-22

Monday, February 1, 2010

Susah Sangat Ke Nak Cari Anak Dara?

Bismillahirrahmanirrahim..

Sekadar persoalanan (yang mungkin tiada jawapan). Merujuk ruangan forum di iluvislam.com, banyak pula thread yang dibuka oleh pengunjung, antaranya;
1-Bakal isteri pernah terlanjur- perlukah teruskan pernikahan?
2-Pernah berzina dengan isteri orang
3-Bagaimana mahu berterus terang dengan bakal suami bahawa diri sudah tiada dara?
4-Remaja bangga tidak mempunyai dara
5-Terlanjur dan pernah gugurkan kandungan
6-Terlanjur dan direkod, jadi bahan ugutan oleh bekas kekasih
7- ETC..

Apa yang anda boleh tafsirkan? Di kanan kiri kita, mana-mana saja.. Allahu.. pimpinlah hati kami, peliharalah kami dari kemaksiatan. Jauhi kami dari keseronokan sementara yang mengundang sengsara selamanya. Hindari kami dari azab api neraka-Mu. Amin ya rabb..

4 comments:

AkuBukanLelaki said...

insan biasa sering kita jumpa,insan luar biasa sukar ditemui dan kita semua ada peluang utk menjadi insan luar biasa disisi Allah swt

Muhammad Naim Abdullah said...

tidak susah.. ikot ckp mak. :)

LadyBird said...

ramai org cakap, zaman sekarang perempuan yg belum kahwin tu belum tentu masih dara.. allahua'lam.. maybe betul kata2 mereka..
kalau tak buat betul2 pun mungkin dah ada "ringan-ringan"..

Yayasan Ilmu said...

Assalamualaikum, masih belum terlewat untuk sesiap menyinta Allah pencintanya. Dia sedia menolong setiap masa bagi sesiapa yg ingin pertolonganNya. Sila layari: yayasan-ilmu.blogspot.com untuk mengetahui bagaimana Dia dan RasulNya dapat membantu kita sentiasa.